And the river comes today, it asks me

En lista jag hittade hos Linn.

Beroende av?
Sedan Jack kom – kaffe! Men även att skriva, att möblera om, min telefon.

Vad behöver du mest just nu?
Ett jobb?

Vad tror folk om dig?
Folk tror att jag är hård och tuff och stark.

Stämmer det?
Jag är stark, men inte speciellt hård och definitivt inte tuff! Jag kanske framstår som tuff eftersom jag oftast säger vad jag tycker (och det, om något, är en bristvara i vårt samhälle), men jag förstår inte det tuffa i det? Livet hade varit mycket lättare om alla sa som dom kände. Och då menar jag naturligtvis inte att man konstant ska hosta ur sig oförskämdheter som om man hade åsiktstourettes, men ni fattar. Lite mer klarhet, lite färre gissningar. Tack.

Vad får du ofta komplimanger för?
Mitt leende och min kropp.

Brukar du ofta skratta för dig själv?
Det händer.

Vad står det i ditt senast inkomna sms?
”Nä, kom som ni är! Frågade just H om han vill att Jack ska komma hit ”jaaaaa!”. :)”

Nästa mål i ditt liv:
Att rensa ut allt i mitt hus som inte ska vara i mitt hus (tänker rensat hus = rensat huvud, ja?), skaffa mig ett roligt jobb och laga ordentlig mat varje dag.

Hur svarar du i telefon?
”Hallå” omtag vet vem som ringer, ”Det är Annika” om jag inte vet det.

Vem ringde dig senast?
Pappa och mamma ringde för att boka middagsdejt på stan för hela familjen på fredag eftersom det är min födelsedag då.

Antal timmar sömn i natt?
Somnade kanske halv ett, vaknade vid två av att Jack drömde högljudda drömmar och gick dit för att stoppa in nappen och placera kaninen framför näsan. Vaknade igen vid fem när han kom in i mitt rum och jag var tvungen att följa med honom tillbaka till hans rum för att hämta kudden (fråga inte) och leta upp kaninen. Sov till sju när Jack tyckte det var morgon. Så jag vet inte. Räkna ni.

Hur känner du dig just nu?
Helvetes varm eftersom det är 27 grader inne i mitt hus, lite ont i huvudet. I övrigt ganska glad.

Vanligaste färgen på dina kläder?
Jag har faktiskt jobbat sjukt mycket på det här den senaste tiden, alltså är inte allt längre svart.

Favoritdryck på morgonen?
Kaffe med varm mjölk.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
För sent. Tänker varje kväll att jag ska gå och lägga mig vid tio, men så plötsligt blev klockan tolv.

Är du blyg?
Nej, inte längre. Jag var det förut och tyckte det var otroligt jobbigt att stå framför folk och prata. Men nu är det hur lugnt som helst.

Sysslar du med någon idrott?
Nä. 🙂

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Någon form av kärlek ja. Jag vet ju bara hur det kändes när jag såg Jónas första gången. Som en stöt genom kroppen, som att inte alls vilja gå därifrån.

Har du några smeknamn?
Mamma är det som hörs oftast i alla fall. Men jag kallas också Ankan, Annikan och Paniken.

Har du kyssts i regnet?
Absolut.

Lämna en kommentar