Fem dagar på Island

IMG_4809
Liten söt på väg till flygplatsen i Göteborg.

Och nu har vi kommit hem igen.

Det där med Island, det är alltid så svårt. Kanske inte nödvändigtvis i vardagen, men väl på plats i landet är det så konstigt. Som att vara där på låtsas.

IMG_4853
Jack hos sin pappa. Att förklara detta för en ettochetthalvtåring är inte så lätt.
Jag sa: här finns din pappa, din pappa blev sjuk och dog så han finns här nu. Jack sa: ja.

 

Jónas är där utan att vara där, och jag är med hans familj som liksom bara av en händelse. Jag ser ju givetvis hur mycket dom tycker om Jack och det värmer, för det är ju inte på något sätt självklart att det funkar ändå. Men det gör det nu.
Jack lekte så väldigt bra med sina kusiner A och JT. Jack riktigt beundrade sexåriga A och hon var så gullig mot honom. Dom höll varandra i handen när vi gick promenad och hon lät honom ta hand om hennes gosedjur.

IMG_4837
Kusinerna.

Vägen till Jacks hjärta går nog genom gosedjur tror jag. Eller bollar möjligtvis.
Och vägen till mitt hjärta går som bekant genom mitt gosedjur Jack. Och handboll möjligtvis.

IMG_4904
Glass är också en favorit i och för sig.

Om en dryg månad ses dom igen, kusinerna. Då väntar en vecka på Lalandia i Jylland med besök till både Legoland och Givskud zoo och staden Vejle. Det är ju mina gamla hoods det där och jag ska passa på att träffa lite danska kompisar med. Efter det åker vi med islänningarna till Island och är där i två veckor.

IMG_4921
Tre fina fågelmatare vid Alþingið i Reykjavík.

Så om inte Jacks och min isländska är fulländad efter detta så vet jag inte vad.
Det är för övrigt på min egen topplista från besöket; att jag lyckades prata isländska nästan hela tiden.
Det var häftigt!

4 thoughts on “Fem dagar på Island

  1. Så fina bilder. Jag tror iofs att även om Jonas rötter finns på Island och även om han är begravd där så följer han med er dit där ni är. Jag tänker på Jacks teckning med Jonas namn. Fantastiskt!

  2. Vad fint att ni haft det bra!
    Hur ska man förklara för ett barn det en som vuxen har svårt att greppa❤
    Kram!

Kommentera

