6. Månadens djur

Här hemma finns det flera djur. Vi har kossan och fågeln i köket och vi har fisken i hallen. Vi har den stora vovven i vardagsrummet och pandan i sängen. Vi har spindlarna i källaren…

Och dessutom så har vi kaninen, mer värdefull än livet självt om man frågar Jack. Kaninen har funnits i nästan ett år nu och följer med Jack vart han än går. Inte lika fluffig som när den var ny.
Så om Jack hade fått välja så hade månadens och årets och livets djur blivit Kaninen.

Men.

 

IMG_0005
The Boss.

 

Det djuret som för tillfället tar mest plats här hemma är naturligtvis katten Kavaj. Och ju mindre Jack sover, ju mer stökar Kavaj omkring. Om Jack precis somnat, så kan man lita på att kattjäveln ska leka tittut med en pingisboll under mattan utanför barnets rum exakt just då. Om jag precis har lagt mig i soffan, så kan man lita på att samma djur sätter sig och skriker innanför ytterdörren för att hon vill ut. Och om Jack väljer att sova hela natten, så kan man lita på att Kavaj kommer och bufflar mig i ansiktet vid tresnåret för att hon vill krypa ner under mitt täcke alternativt glider med sina klor på golvet i sin jakt på någon sabla papperstuss.

Men katten är hemskt rolig om man frågar Jack. Helt klart på plats två bakom kaninen.

Det här är en del av den där listan jag lovade er.

  1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
  2. 5 saker jag tänkt på idag
  3. Ibland tänker jag att jag borde…
  4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
  5. Hepp! Dagens boktips!
  6. Månadens djur är givetvis…
  7. Kolla! Så här ser jag ut idag.
  8. Ibland blir jag avundsjuk på…
  9. 5 saker jag borde ta tag i
  10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
  11. Månadens färg är givetvis…
  12. Hepp! Dagens filmtips!
  13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
  14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…
  15. 5 saker jag blir glad av i vardagen
  16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
  17. Hepp! Dagens tv-tips!
  18. Ibland retar det mig att…
  19. Kolla! Det här åt jag idag.
  20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli…
  21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen
  22. Kolla! Här bor jag.
  23. Hepp! Dagens måltidstips!
  24. Månadens klädesplagg är givetvis…
  25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet
  26. Kolla! Här jobbar jag.
  27. Ibland skulle jag vilja…
  28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
  29. Det var onekligen väldigt roligt när…
  30. Kom ihåg

Kommentera

