We could dive for many nights and recount our past

Det känns alldeles omöjligt att sova. För jag sitter här och minns.

Ibland önskar jag att jag kunde glömma bort. Eller inte på riktigt, naturligtvis, men det är så jävla in i helvetes tungt att alltid minnas.
Varje gatsten, varje steg vi gick bredvid. Varje andetag, andas in, andas ut och tänka:

Om du var här med mig.
Om du bara för fan var här med mig!

Och så tänker jag på detaljer, på ord, på rörelser, på händelser. Jag tänker på vardagar och jag tänker på evigheter.

Alla dom där sakerna jag föll för.
Alla dom där känslorna vi delade.

Lite musik till det då.

Retro Stefson – Julia
Rasmus Seebach – Mer’ end kaerlighed
Birdy – Skinny Love
Woodkid – Iron
Sigma – Nobody To Love – Radio Edit

One thought on “We could dive for many nights and recount our past

  1. Det vore fint att på något sätt kunna stänga av tankarna en stund. Trycka på off och inte behöva bära den tunga stenen. Eller berget. Bergskedjan kan jag tänka mig att det är.
    Kram

Kommentera

