If you say so

Idag fick vi fint besök i radhuset.

Först kom snickaren som ska lämna offert på altanbygget och sen kom Jacks bästa kompis Mary. Och Marys mamma Lisa.

bild kopia 2

Lisa passade barnen när jag lagade lunch. Hårt jobb.

140402

Det här var från i morse. Måste fortsätta visa bilder på när mitt barn sitter själv en stund till tror jag.

Sen spenderade vi eftermiddagen tillsammans med solen ute i trädgården. Något med det allra bästa med att ha hus måste vara att ha en egen trädgård. I alla fall så länge gräset inte måste klippas eller man är lyckligt ovetandes om fakturan för dränering och altanbygge.

Och i övrigt? Sitter här vid datorn fast jag egentligen skulle sova, eller åtminstone fundera på det.
Det är något som vaknar inne i mig, det är orden som bubblar. Äntligen? Men vad ska jag göra med dom och framför allt, var ska jag börja?
Tystnaden, som kanske är på väg bort. Du är välkommen bort, men håll dig ändå nära. Tack.

Magtens Korridorer – Drømmer

To bliver til en og hun synger
om alt det, hun skal nå
Skraldet ligger i dynger
og hun kan knapt nok gå,
men hun drømmer

At hun letter og forsvinder
og hun kigger ned og finder
sin karma og sin kærlighed og håbet igen
At hun svæver under skyerne
og vækker dem, der sover alt for tungt
At hun svæver under skyerne,
over lysene i byerne
med vinger, giver de modløse modet igen
At hun svæver over lysene
og vækker dem, der sover alt for tungt

Jag saknar danskan här. Eller minnena som vill upp till ytan.
Men börjar jag dra i fel ände där kommer jag minnas allt för mycket jag för länge sedan både grävt ner och bränt upp.

Men det ingår väl. Fokus.

2 thoughts on “If you say so

  1. Underbar bild! Du är så väldigt bra på att skriva Annika, att klä känslor med ord. Härligt att orden kommer till dig igen. Fint för oss som får läsa och beröras sv dina texter och vackra foton! Maria

Kommentera

