Det där med allt annat

Hej.

Det var längesen nu. Jag vet inte riktigt varför.
Mest tänker jag att ni inte är intresserade av vad jag vill skriva om och sen tänker jag att jag inte vet vad jag själv vill skriva om.

Men jag är trött på sorg, trött på det förflutna som aldrig kommer tillbaka. Jag är trött på då och kanske och om och…allt.

Men nuet, det är jag inte alls trött på. Däremot så känns det som om jag får dåligt samvete för att jag går vidare. JAG VET, jag ska inte ha det. Men ändå, det blir så.

Jag finns, han finns inte. Vår bebis finns. Det är så. Och så klart hade inte Jónas velat att jag skulle gå runt och vara ledsen. Inte heller hade han tyckt att det var rätt av mig att få dåligt samvete för att jag väljer att leva, trots att han inte kan.

Men att tala om det för mig själv, det är tyvärr relativt meningslöst. Jag är sedan flera år tillbaka oerhört dålig på att lyssna på mig själv, och då framför allt när det gäller bra saker.

Jag har varit bra på att lyssna när jag sagt till mig själv att jag varit tjock, att mina ord inte varit bra nog, att jag bara haft tur när bollen hamnat i mål vid ett skott. Det blir som sanningar här hos mig. Min egen världsbild.

Jag vet detta. Det är en av mina sämsta egenskaper. Men bara för att jag vet det, betyder det inte att jag kan göra något åt det.

Så.

Att göra något. Jag börjar med att vara lite oftare, här. Lite mer vardag, lite mer glädje. Lite mer skit i jävla samma vem fan som bryr sig.

Vad säger ni om det?

3 thoughts on “Det där med allt annat

  1. Härligt att du tänker här och nu🙂.

    Jag brukar använda affirmationer för att ”omprogrammera mig”. Tänker ut ord eller en mening som är det jag vill vara/tänka och skriver det på ett fint foto som jag sedan placerar så att jag ser det varje dag och får en påminnelse.

Kommentera

