Lilla katten, lilla fina, söta katten

Kavajen fyllde år för ett par dagar sedan. Det hade jag glömt bort, men fick ett sms från min djurförsäkring där dom önskade mig och Kavaj en härlig dag tillsammans.
Just på födelsedagen firade vi inte så mycket, men dagen efter fick hon äta lammkött från Vestmannaeyjar på Island. Det gillade hon.

Hon gillar också att leka med ihopskrynklade pappersbitar och garnnystan. När jag kommer hem står hon och väntar på mig innanför dörren och pressar sin lilla vitsvarta nos genom dörrspringan så fort det är möjligt. Sen vill hon bli buren en stund.
Ibland kommer jag hem till en matta som ligger i hallens ena hörn och skorna utspridda och ibland har garnnystanet nystats upp och bildat ett spår genom lägenheten. Ibland ligger det något i mina converse när jag ska ta på mig dom och ibland är det någon som smyger på mig när jag rundar ett hörn.

Kavaj gillar också att leka ett-två-tre-rött ljus och kurragömma. Och så gillar hon tonfisk och den röda laserpekaren och att gå in i tomma påsar.

Jag skaffade Kavaj när jag precis flyttat hem från Danmark. Jag tänkte att det kunde vara hon och jag, för jag ville inte ha någon kille.
Men sen träffade jag Jónas och allt förändrades. Det vet ni ju.

Men just nu är det bara jag och Kavaj igen, i väntan på den tredje familjemedlemmen.
x100829 054
Alldeles ny som husdjur.

x100829 121
Ute på sin första promenad. Och eftersom hon inte direkt jublade av glädje utan snarare släpade sin mage i marken hela vägen runt huset så blev det inte så många fler promenader för den där lilla katten.

x100907 021
Kavaj med sin namne, gosedjurs-Kavaj.

x100930 001
Den lilla marodören.

x110128 017
Längtar ut, fast vågar ändå inte.

x110722 1835
Eller?

x110726 219
På sommaren går det bra!

x110726 296
På landet där det inte finns några bilar.

x120829 149
Och under bordet där man inte syns.

xDSC_9162
Tre år gammal. Kaninen är äldre, men mindre harig.

3 thoughts on “Lilla katten, lilla fina, söta katten

Kommentera

