En plats bredvid din

Jag vänder mig om i sängen, mot där han borde ha legat, har ansiktet alldeles bredvid hans kudde och säger ”god natt älskling”.  Som om jag vore en gammal och galen tant, en person helt utan verklighetsuppfattning.
Men jag är inte mer galen än alla andra. Inte ens när jag hör hur han säger god natt tillbaka är jag galnare, inte när jag vet hur han pussar mig, eller hur han svarar när jag säger att jag älskar honom.

Det enda jag är, är en del av två.

Han tar min hand, eller om det är jag som tar hans, det spelar ingen roll, och så ligger vi där i mörkret utan att se varandra, men vi känner.

4 thoughts on “En plats bredvid din

Kommentera

