Så perfekt som du

jag har den där bilden av dig
i din fina gråa
kavaj
med lappar på armbågarna
och ditt hår som var så
perfekt
långt och kort

och ögonen

jag hade precis börjat förstå dom
som om jag läste
dig
som om du var en del av mig
för nästan ett år sedan

du var det redan då
och nu
så väldigt mycket nu

det var januari då
den femte
så mycket tid som passerat
och ännu mycket mer
som skett

och så landade jag nu
helt plötsligt
är kroppen lugn
sinnet tillfreds
efter sorgen och chocken och
efter acceptansen som följde
och efter lättnaden
eller det som mest kan liknas vid

så nu ser jag dig igen
på samma sätt i samma bild

perfekt

One thought on “Så perfekt som du

Kommentera

