På väg

Nu är det tisdag och vi har precis varit på sjukhuset. Omgång fem av cellgifterna är avklarad. Det är ju sex omgångar som är den ursprungliga och första planen. Vart dom sex leder oss återstår sedan att se efter röntgen den tolfte juli och efterföljande läkarbesök den nittonde.

Det känns som inför en bergochdalbana. Jag vet att det kommer bli bra, men det är så jävla läskigt under tiden. Bergochdalbanor är visserligen något mer lättsamma än en cancerpatients vardag, men ni kanske förstår vad jag menar ändå.

Nu ligger Jonas och sover på soffan innan vi ska ta oss till centralen för att åka tåg till Malmö. I natt bor vi på hotell där innan tidig avfärd till Island imorgon bitti.

Det ska bli fantastiskt roligt att få komma dit! Och alldeles extra speciellt ihop med Jonas. Jag hoppas bara att han klarar av resan. Cellgiftsdagar är inte så bra alltid.

Kavajen ska få bo i Tossene under tiden.

Och igår var jag hos frisören och köpte mig en ny plattång för att fira att jag fick följa med även på nästa läger. Det näst sista innan OS.

Nu ska jag gå och väcka Jonas, packa ner dom sista grejerna (bröllop och fyra andra dagar på Island och tio dagars läger blir till en jävligt full väska) och invänta avgång.

Kommentera

