Rauð rós, blá fjöll

Sista dagen på jobbet på ett tag. Känns underbart. Även om jag gillar det här stället så ska det bli skönt att få fokusera bara på handbollen och på Jonas.
Det är en händelserik sommar som väntar.

Eller det är förmodligen en händelserik sommar som väntar.
Man vet ju aldrig vad som händer, tydligen.

Våren har gjort mig ödmjuk inför livet, eller eftertänksam. Varje minut är värd besväret.

Idag ska jag i alla fall tillbaka till Heidhallen och träna handboll med Heid. Blandade känslor. Det blir nog kul.

Jonas ringde nyss, han var på väg in till stan för att fika med en kompis. Det är så jävla underbart att livet börjar bli normalt, för oss, att han blir friskare och friskare. Att han ringer och säger att han har varit och handlat mat, att han säger ”Jag mår jättebra idag älskling”,  att det finns hopp.

Jag struntar i om solen inte skiner, om jag inte får sova mer än en timma varje natt eller om det är iskallt i vattnet. Det enda jag vill är att vara med honom.
Det slog mig igår kväll igen när vi låg i soffan och kollade på film, den kommer som en blixt ibland – insikten, att det faktiskt finns en som är så otroligt bra, som passar så helt perfekt.

Och jag vill komma närmre, lägga mig tätt, tätt. Andas in, andas ut. Det blir som trygghet och glädje och som dom starkaste känslor någonsin.

4 thoughts on “Rauð rós, blá fjöll

Kommentera

