Love

Jaha. Så sitter jag här och det är dag tre i en så kallad ”dålig” vecka.
Jag vet inte riktigt jag, för än har den inte blivit så kass.

Det regnar visserligen, men han går upp och äter frukost med mig varje morgon och ringer mig när jag på är på jobbet och säger att han älskar mig, så det gör inget.

I måndags var han på sjukhuset två timmar och igår en timma. Och det enda som märks på honom är att han är trött. I övrigt är han som vanligt. Snygg och glad alltså. Med kortare hår än förra veckan, för varannan söndag rakar vi av det helt. Själv var jag och färgade mitt igår. Det behövdes, kan man säga.

Det jag oroar mig mest för nu för tiden är om hans olika värden sjunker. Jag är livrädd för att han ska få feber och inte ha några vita blodkroppar och då bli inlagd och isolerad.
Ni vet, jag oroar mig. Kanske inte så konstigt.

Den finaste dörrskylten jag någonsin sett!

Och ja, så har jag lånat ihop ett par islandsböcker av bakelsens bror. Har nu läst kapitel ett till tre (tre = þrjú). Mitt mål är att kunna prata den 14 augusti. Vi får väl se hur det går med det.

One thought on “Love

Kommentera

