På avstånd

Jag hade tänkt skriva lite, här på hotellet i Frederikshavn. Men det har liksom inte funnits tid. På färjan var det full sammanhållning och sen kom vi hit och fick ungefär en kvart på våra rum innan vi skulle träffas för att gå ut och äta.
Nu är klockan snart tolv och jag har äntligen hamnat i sängen.

Cellgifter idag. Jonas är vid gott mod och positiv.

”Det här ordnar vi vet du älskling”, säger han. ”Lätt som en plätt.”
Jag lärde honom uttrycket för ett par månader sedan. Då kunde han redan ”hårda bud i Mellerud”.

Han kände inte något speciellt efter dagens tvåtimmarsbehandling. Jag frågade om vätskan var neongrön, det kändes som om den borde varit det. Det var den inte.

När han och hans föräldrar kom hem från sjukhuset (jag kunde inte vara med för jag var tvungen att jobba) var jag hemma. Han är så positiv och glad och snäll och fantastisk att jag blir helt varm bara jag tänker på honom.

Jag läste pappren med information om dom olika cellgifterna han ska ta. Det var tungt. Att den jag älskar ska gå igenom det där. Han fick trösta mig lite, för jag kunde inte bara bita ihop. Annars har jag inte tappat det en enda gång inför honom.

Folk frågar mig hur jag mår och jag svarar alltid bra. Det är så mycket enklare än att tänka efter.
Jag mår ju bra, är bara lite ledsen ibland. Men mest positiv och glad. Positiv för att jag vet att det snart blir bättre, bra, perfekt, och glad för att jag har honom i mitt liv.

Hans föräldrar hade med sig en present till mig när dom kom i lördags. En supersuperfin islandströja. I helt rätt storlek. Ju har velat ha en sedan jag var där första gången 2010. Men det visste ju inte dom i och för sig. Han mamma spontankramar mig ofta. Hon är väldigt bra.

Nu måste jag sova så att det blir tisdag klockan arton och jag är hemma igen.

Kommentera

