Hela livet finns framför oss

Jag är så obeskrivligt trött. Tur att det är helg nu och tur att vi inte ska spela matcher mer. Jag har sällan längtat efter helgen mer än idag.

Det har varit så mycket den här veckan, mer mentalt än fysiskt. Jag har gått runt och varit så orolig. Inte så konstigt det kanske. Och nu kanske min kropp bara släpper efter för all anspänning. I alla fall är jag tröttare än jag har varit på länge.

Idag mår Jonas bättre, det kanske beror på kortisonet eller så beror det på att vi har fått en plan. Så det känns bra nu, eller så bra det kan kännas i det här läget. Det känns hoppfullt.

Jag flyttar mina kartonger, mina saker, mitt jag, in i hans liv och vi växer ihop. Det är så väldigt konstigt att vi inte alltid har varit ihop, för han är ju en del av mig. Så självklart. Jag förstår inte att jag har kunnat finnas utan att veta om honom så länge. Bortkastad tid. Och nu gör han mig så mycket bättre än jag någonsin varit.

 På sjukhuset. Ingen av oss är väl särskilt piffig på den här bilden, men jag gillar den ändå.

”Nu har jag skänkt bort fem påsar kläder”, sa jag tidigare idag.
”Vet du vad det betyder?”, frågade Jonas.
”Nä”, sa jag.
”Att du måste köpa nya!”

5 thoughts on “Hela livet finns framför oss

  1. Har uppdaterat mig nu på väg till Leahs gympa. Vad bra att allt går framåt med behandlingsmetoder! Vad fint du skriver och sötaste bilden. Ha en skön helg nu!

Kommentera

