Bara några rader

Idag är jag på jobbet igen. Det känns konstigt men ändå bra. Bra att komma hemifrån, men jag oroar mig för honom. Men jag antar att jag inte gör någon nytta där hemma i alla fall.
Igår flyttade jag in lite fler av mina grejer till Jonas. Eller till oss då. Josse hjälpte mig och på vanligt fredénskt sätt flyttade vi allt i fjortontusen papperskassar istället för att åka och köpa ett par kartonger.
Det finns mycket i den lägenheten som är fint och finast av allt är vår kärlek. Så självklar och ren och fantastisk.

”Du måste lova mig att satsa allt på handbollen, på sista rycket”, sa han igår.
”Du måste lova mig att inte oroa dig för mig”, svarade jag.

Vi är överens.

Vi somnar tätt, tätt intill varje natt. Ändå känns det på något sätt inte nära nog.
Jag är visst väldigt kär.

One thought on “Bara några rader

Kommentera

