Baby be strong for me

Tisdagen är här.

Vi var på sjukhuset och träffade läkaren Kristoffer Darwinger. Lyckligtvis var han fantastisk i jämförelse med den som kom och sänkte oss mentalt efter det första beskedet om colon cancer. Jag har inga ord kvar att säga om den jävla idioten.

Mötet med Darwinger var i alla fall bra. Han var koncis och snäll och trygg på något sätt. Jag vet att Jonas fick lite av hoppet tillbaka idag.

Jonas ska börja med cellgifter snart och så tar man tydligen det ett par månader innan man gör en ny ct och får veta om eller hur cancercellerna har förändrats. Förhoppningen är att dom ska minskas så mycket att man kan operera sedan. Men det vet vi inget om än.

Så håll er tummar, be alla böner ni har, tänk positiva tankar. Vi behöver er alla nu.

När vi kom hem satt vi i soffan och hans mamma hade precis gått till Saluhallen för att handla fisk.

”Vi måste prata”, sa han och så fortsatte han:
”Är du medveten om att jag kanske inte överlever detta?”
”Ja”, svarade jag. ”Jag vet det.”

Jag sa att jag vet att det kommer bli jävligt och svårt och jobbigt, men att jag är säker på att han kommer klara det. Han sa att han också trodde att han skulle klara det. Jag vet inte om han sa det bara för att lugna mig, men jag tror inte det. Jag tror att han på riktigt tror på det. Det känns väldigt bra.

Vi pratar väldigt mycket om det som händer, och vi har lovat varandra att säga vad man tänker på. Det är okej att vara orolig och rädd eller ledsen.

Vi pratade lite om framtiden, om den närmaste tiden och det kändes bra.

Vi känner båda två att det här kommer gå bra.

”Jag kan lova att jag alltid kommer att kämpa, men jag kan inte lova att det räcker”, sa han. Jag ser på honom att han är ledsen ibland. Men jag tror att hoppet tändes lite idag, trots allt.

Vi har kommit överens om att ta det i små etapper. Som en maraton, tre kilometer i taget. Som femton/femton i tjugo minuter, ta en minut i taget.
Som att bestiga Kebnekaise, nu har vi kommit till färjan som tar oss mot den första klättringen.

Så fort förbundskaptenen skickat ut sitt mail och jag skickat ut mitt ska vi bryta tystnaden om vårt förhållande och till och med bli ihop på facebook.

Vi längtar.

Igår sa hans mamma till honom att om hon så hade letat hela livet hade hon aldrig hittat en bättre tjej till honom. Hon säger att vi är så lika att det nästan inte går att förstå.

Två som är födda att vara en enhet.
Vi övervinner allt tillsammans.

3 thoughts on “Baby be strong for me

  1. Joseph, Leah och jag sitter i soffan och hoppas och tror! Roligt att se dig i helgen. Du var väldigt tjusig.

  2. Vi håller tummar, tår och tassar och sen ber vi och gör regndansen för er. Skönt med en bra doktor och ljusning. Kram

Kommentera

