Ingenting är ingenting

Historien.

Den är så komplicerad och lång och sjuk att jag inte vet om jag någonsin kommer att kunna berätta den. Men jag hoppas det. En dag vill jag kunna forma orden på ett sätt som förklarar. Och då hoppas jag att även jag själv förstår.

Men nu är det helt över. Allt. Och jag kommer flytta härifrån till sommaren.
Och det kommer kännas som att dela mig på mitten. Som att gå sönder igen.

Vart jag ska är kanske inte helt bestämt än, men jag dör om jag stannar här ett år till. Och jag antar att det är bättre att gå sönder än att dö.

I en natt nu, har jag sovit hela. Utan att vakna. Och två gånger har jag vaknat utan att ha tänkt på C som det första. Sen, naturligtvis, men kanske bara på tredje eller fjärde plats. Varje morgon vaknar jag och tänker: När får jag sova igen? Hur tidigt kan jag gå och lägga mig ikväll? När kan världen få försvinna igen?

En morgon har jag vaknat och tänkt att det kanske blir en bra dag. Trots allt.

En av en miljon.

2 thoughts on “Ingenting är ingenting

  1. Hoppas att förändringen är början på något nytt, något bra. Du förtjänar verkligen att vara lycklig.
    Kramar

  2. Jag är helt övertygad om att detta är början på en ny väg i livet. Just nu ser du inte klart men snart kommer du att göra det.
    Hur det än är så blir man stark av dipparna. Nu ser du det inte men snart…

    Idag kommer det att bli en riktigt bra dag. Jag vet det.

    Kram!

Kommentera

