Like what the hell am I doing right?

Det går sakta framåt här. Det går uppåt och så går det ner igen. Men fallet minskas för varje gång.

Jag låser in mig mellan alla sociala måsten och lyssnar på min musik. Och så kollar jag mobilen då och då. Ibland känns det bra och ibland känns det inte så bra. Ibland kommer hoppet tillbaka, trots att jag vet att det inte hör hemma här.

Men fallet minskas. Snart har jag glömt det helt. Snart är det bara en skugga i det förflutna, precis som allt annat. Snart gör det inte ont mer.

Jag håller mig från att tänka på det. Det går förvånansvärt bra.
Dom sociala måstena gör med andra ord sin plikt.

Och gårdagens sms: ”Du kommer snart bli kallad till ett möte. Med mig. Jag har fått en uppgift av min psykolog och jag har några saker jag vill säga till dig. Det är inget dumt. Det är inget du blir ledsen eller arg av. Ok?”

Någon gång ska jag skriva en bok om det här. Den kommer möjligtvis ha undertiteln: Två år i dom galnas värld.

2 thoughts on “Like what the hell am I doing right?

Kommentera

