I’d rather pretend it’s alright, than be without

Jag gav det en chans. Jag gjorde faktiskt det. Dubbeldejten.

Men plötsligt hade dom bestämt att flickvännen och min dejt skulle komma och kolla på träningen. Och det kändes inte alls bra. För hallen är fri från all skit, fri från alla tankar. Vanligtvis.

Men så kom dom dit och tittade och sen skyndade jag mig bort, in i en annan hall, så fort vår träning var färdig så att jag skulle slippa prata. För vi skulle ju ändå ses senare. Trots att jag visste att det redan var förbi.

Ett tag hade jag ändå en liten glädje inför det hela, men den försvann.

Det var ju trevligt, där på caféet och sen när vi åt glass var det också bra. Glad dock att vi inte var ensamma, eftersom mina sociala skills var långt ifrån på normal nivå. Men jag gav det en chans. Trots att jag visste att det bara var som ett skämt.

Sen när det inte fanns mer att prata om och när dom andra två skulle gå hem sa han att han också skulle åka hem. Till staden en knapp timma härifrån. Och jag sa bara ok och tänkte att kvällen äntligen skulle låta mig vara ifred. Det är så mycket enklare att andas ensam.

Men det gick bara några sekunder innan det kom ett sms. En önskan om att fortsätta prata lite. Själva, liksom. Och jag kunde inte med att säga nej. Så han kom förbi och stannade över Idol och Kändisdjungeln innan han äntligen åkte igen.
Och det var ju inget fel på honom, förutom att han inte var C, Han, den riktiga.

Han, vars dotter nyss pratade med mig på Facebook.

Jag vill inte ha någon annan. Aldrig någon annan.
Jag. Vill. Inte.

One thought on “I’d rather pretend it’s alright, than be without

  1. Åh, jag kan inte råda. Kan inte veta eller tycka. Vill bara att du ska må bra.
    Men du behöver kanske just små utsvävningar, tidsfördriv, tänka på annat för en stund. C kommer att gäcka dig ett tag framöver, tyvärr eller vad man säger. Han satte djupa spår i dig, tveklöst.

    Men en dag kommer du kanske vilja ha någon annan. Det kanske dyker upp någon annan. En som är lite enklare att umgås med. En som behandlar dig väl, som vill dig väl.

    Skickar styrkekramar till dig denna soliga lördag.

Kommentera

