En vecka med goda förutsättningar

Det har regnat hela dagen i Horsens och jag har inte gjort så värst mycket. Var ute och sprang en sväng och det var ju inte så roligt i duggregn, men det var ändå ok med radio i hörlurar.

Och imorgon är det måndag igen och för att pigga upp det hela lite har jag beställt frisörtid. Jag vet redan vad hon kommer säga, Maria: så ni är lediga idag? för det gör hon varje gång. Och varje gång svarar jag: nej, vi tränar senare. Men nästan alltid tänker jag att jag ska säga nåt helt annat. Försöka få en reaktion.
Annars pratar vi inte så mycket under dom nästan två timmarna. Inte för att det gör mig nåt, för jag läser hellre tidningar, trots att hon av någon anledning envisas med att i princip bara ge mig den danska versionen av Se & Hör som är totalt outhärdlig, eller kollar på hur hon gör när hon delar upp håret och lägger slingorna. Jag inbillar mig förstås att jag själv skulle klara av att göra det på någon om jag skulle få möjlighet. Jag tycker det verkar kul.
Eller så är det bara så att jag försöker ha kvar kontrollen. Ja, så är det nog, när jag tänker efter.

Typ: Flicka, lär dig slappna av!

Maria är något av det smalaste jag sett faktiskt. Det är lite därför jag fortsätter gå hos henne. Fast hon är också duktig på att vara frisör. Men hennes smalhet fascinerar mig och jag brukar undra om hon över huvud taget äter. Jag tror inte det. Men hon tuggar alltid tuggummi, så det kanke mättar lite.

I övrigt är det ju dags för den första ”riktiga” handbollsträningen imorgon. Det är ju naturligtvis oerhört spännande, men det är ju något som helst ska höra hemma i den andra bloggen, så jag förpassar nog mina tankar dit istället. Senare.

Annars försöker jag styra upp ett litet längre uppehåll i gbg torsdag till söndag. Ska på en intressant intervju i Kungsbacka på torsdag eftermiddag så var snälla och håll tummarna! Det är visst dags för mig att styra upp mitt liv nu.

Kommentera

