Jag säger A och väntar ett slag med B

Ok, vi väntar lite med den där lägenheten. För jag vet ju inte ens var jag ska bo efter juni. Och det är väl ett både sunt och gemensamt beslut, men hetsig som jag är i mina tankar så vill jag ju gärna gå framåt. Nu. Och han är skrämmande nog likadan. Men det känns trots allt bra att avvakta.

Jag önskar att jag kunde skriva saker här som jag tänker. För jag har några känslor eller händelser eller möjligen petitesser som jag skulle vilja prata om. Men jag tror inte jag kan just nu. Det är om det finns en blockad, inne i mig, och igen bär jag saker inuti och ensam istället för utanpå. Frågan är väl om det en dag exploderar. Igen.

Lyckligtvis fick jag mig till att prata med mamma och pappa om tankarna kring den eventuella nya lägenheten. För det lättar ju att få prata. Eller bara att få uttrycka sina tankar en smula.

Jag antar att det bara är stressen över var jag ska bo, vad jag ska göra och hur det går med min skada som gör mig tillfälligt svag, men likväl är det en anträngande situation.

Jag tänker på saken och återkommer kanske senare.

One thought on “Jag säger A och väntar ett slag med B

Kommentera

