Inte ledsen en enda gång

Får man faktiskt känna så här? Får det faktiskt vara så här självklart?

Tänk om jag vetat det för längesen. Men det som inte dödar en gör en ju starkare. Har jag hört någonstans. Jag är så väldigt stark nu. Så väldigt, väldigt stark.

– Och visst är det konstigt, säger han. Att vi inte träffats förrän nu, när du trots allt bott här i nästan fyra år.
– Ja visst är det konstigt, svarar jag. Det är det.
– Ja, för det borde ju ha märkts på nåt sätt, dom gånger vi setts, att vi passar så bra ihop. Att vi hör ihop. Det borde ha funnits en skylt. Men jag visste bara att jag ville kyssa dig. Och sen visste jag bara att vi alltid skulle vara ihop.

Orden jag tänker är översvallande. Känslorna är större än allt.

Jag visste inte att det skulle vara så här. Glöm allt jag sagt tidigare. För jag visste inte det.

2 thoughts on “Inte ledsen en enda gång

  1. Tänk så livet är ändå… Vilka vändningar det kan ta…🙂

    Jag gillar åxå Viggo… Kanske är det en liten sån som gömmer sig i min mage… Man vet aldrig.

    Kramar!

Kommentera

