Soccer-mom slash Princess

Jag var inviterad till utomhusfotbollsmatch för flickor födda -97. Eller nåt liknande. Det var möjligtvis någon enda plusgrad och ganska hård vind. Så jag hade på mig dubbla tröjor, varm jacka, dubbla strumpor och vinterstövlar. Allt för att inte frysa, men det var omöjligt att stänga ute kylan.

När jag hade parkerat drog jag upp luvan över huvudet och gick mot planen. Jag stack händerna i fickorna och tittade upp och så plötsligt kom det en liten fyraåring i rosa overall springandes emot mig över det ännu knappt gröna gräset och kastade sig i min famn.

Så jag glömde att det var kallt.

Och när jag kom på det igen fick jag kaffe i termoskopp och en kropp alldeles intill min.

3 thoughts on “Soccer-mom slash Princess

  1. Tänk att rätt sällskap kan värma bättre än all världens fleecetröjor! Myyyys.

  2. På tre månader! Tänk vad fort allt kan vända! Och inget skulle bli sig likt igen… När man är singel kan man inte se det, hur det kommer att bli. Och det är ju så det skall vara.

    Jag älskar att läsa om dina dagar… Man får sig en skjuts och blir GLAD! TACK TACK!

    Kram Catrine.

Kommentera

